Jak uzyskać podpis elektroniczny?

Podpis elektroniczny to nieodłączny element cyfrowego obiegu dokumentów w przedsiębiorstwie. Za jego pomocą użytkownik może potwierdzać istotne dokumenty, a także wysyłać je drogą elektroniczną do innych podmiotów. Jak uzyskać podpis elektroniczny w systemie V-Desk lub V-Room? Poznajcie szczegóły!

Jak wygląda podpis elektroniczny? Czym się charakteryzuje?

Podpis elektroniczny stanowi cyfrowy odpowiednik klasycznego podpisu, składanego na dokumencie papierowym. Służy do potwierdzania tożsamości osoby podpisującej dokumenty i jest generowany z użyciem dedykowanych algorytmów kryptograficznych, dzięki czemu zachowuje autentyczny i integralny charakter.

Podpis elektroniczny kwalifikowany i niekwalifikowany – różnice

Wyróżnia się dwa rodzaje podpisów elektronicznych – kwalifikowany (bezpieczny) oraz niekwalifikowany (zwykły).

Elektroniczny podpis niekwalifikowany nie wymaga osobistej weryfikacji tożsamości, co oznacza że do jego wydania potrzebny jest odpowiedni link weryfikacyjny lub skany dokumentów, które potwierdzają tożsamość danej osoby oraz przynależność do organizacji, jeśli potrzebna jest wersja z rozszerzonymi danymi. Certyfikat nie musi być przechowywany w zabezpieczonym urządzeniu, nie powoduje skutków prawnych i nie weryfikuje się automatycznie w programach odczytujących dokumenty.

Z kolei, elektroniczny podpis kwalifikowany wymaga osobistej weryfikacji tożsamości w wybranych punktach lub za pomocą notarialnego potwierdzenia tożsamości. Ten rodzaj certyfikatu należy przechowywać w bezpiecznym urządzeniu, chroniąc dostęp kodem PIN. Nie ma możliwości eksportu certyfikatu poza to urządzenie. Podpis powoduje skutki prawne i jest równoważny tradycyjnej formie na papierowych dokumentach. E-podpis kwalifikowany weryfikuje się automatycznie w programach odczytujących dokumenty.

Potrzebujesz informacji jak wykorzystać podpis elektroniczny w Twojej organizacji? Przejdź do zakładki kontakt i dowiedz się więcej od naszych ekspertów.

Bezpieczny podpis elektroniczny od Primesoft

Aplikacja Primesoft Sign pozwala uzyskać kwalifikowany podpis elektroniczny do użytku w środowisku V-Desk. Użytkownik, w ramach akceptacji i autoryzacji, może składać e-podpis na elektronicznych dokumentach w systemie V-Desk, bez konieczności uruchamiania obiegu papierowego.

Zainstalowana w systemie operacyjnym aplikacja uruchamia program, który obsługuje podpis elektroniczny, dzięki czemu cały proces wykonuje się jednym przyciskiem.W przeciwieństwie do wielu platform, oferujących e-podpisy, Primesoft Sign nie zmusza użytkownika do pobrania dokumentów i uruchomienia dodatkowych aplikacji. Podpis elektroniczny jest nakładany bezpośrednio w systemie V-Desk lub w aplikacji V-Room.

Do czego można wykorzystać podpis elektroniczny Primesoft Sign?

  • Aplikacja Primesoft Sign umożliwia użytkownikowi składanie podpisu elektronicznego na dokumentach zarejestrowanych w systemie V-Desk lub V-Room, takich jak: umowy lub oświadczenia lub inne, z dowolnego miejsca na świecie.
  • System V-Desk posiada wiele różnych modułów, które usprawniają procesy biznesowe. W niektórych z nich Primesoft Sign jest tzw. gamechangerem. Możliwość skorzystania z elektronicznego podpisu przy obiegu faktur czy obiegu umów zdecydowanie przyspiesza przepływ dokumentów w organizacji.
  • Zastosowanie e-podpisu Primesoft Sign w firmie, umożliwia wysyłanie ważnych dokumentów drogą elektroniczną, bez konieczności drukowania papierowych kopii i nanoszenia na nich tradycyjnego podpisu.

Dlaczego warto postawić na podpis elektroniczny od Primesoft?

Aplikacja Primesoft Sign, to niezwykle wygodne i intuicyjne rozwiązanie, które podnosi poziom autoryzacji w przedsiębiorstwie.

Wbudowane w systemie V-Desk lub V-Room rozwiązanie nie wymaga wsparcia dodatkowych narzędzi oraz przełączania się pomiędzy innymi aplikacjami.

Użytkownik nie musi się martwić o wyszukiwanie dokumentu, który musi potwierdzić – podpis zostanie uzupełniony na odpowiednim etapie procesu obiegu dokumentów.

Aplikacja Primesoft Sign umożliwia również weryfikację dokumentów z e-podpisem, niezależnie od formatu lub dostawcy podpisu elektronicznego.

Dodatkową korzyścią, jest możliwość masowego podpisywania dowolnej liczby dokumentów, w trakcie jednorazowego uruchomienia jednym certyfikatem.

Zintegrowany podpis elektroniczny to autoryzacja i akceptacja dokumentów bez obiegu papierowego. Już teraz sprawdź co Primesoft Sign może zaoferować Twojej firmie.

V-Room + Primesoft Sign = oszczędność czasu i nieporozumień

Jednym z oferowanych przez nas narzędzi jest V-Room. Zapewnia ono bezpieczną przestrzeń udostępniania i współpracy nad dokumentami. Bezpieczeństwo zapewnia system dostępów dla konkretnie wyznaczonych osób oraz możliwość śledzenia zmian w dokumencie wraz ze wskazaniem osoby dokonującej zmiany.

To narzędzie usprawnia procesowanie umowy, niezależnie czy mamy do czynienia z działaniami pomiędzy działami wewnątrz organizacji czy współpracujemy z zewnętrznym kontrahentem.

Ostatecznym etapem procesowania umowy jest oczywiście podpis. Dzięki Primesoft Sign możemy to zrobić online i dzięki temu nie musimy marnować papieru i czasu na drukowanie. Wszystko jesteśmy w stanie zrobić wewnątrz systemu V-Desk.