e-Doręczenia

czym są elektroniczne doręczenia?

E-Doręczenia funkcjonują na zasadzie wirtualnej skrzynki odbiorczej i w świetle ustawy, przesyłane w ten sposób dokumenty są równoważne listowi wysłanemu za poleceniem odbioru. E-Doręczenia poprawiają komunikację między podmiotami i administracją państwową, przenosząc ją w cyfrową rzeczywistość. Zintegrowanie w jednym środowisku systemu V-Desk i platformy e-Doręczenia, zapewnią wygodę i bezpieczeństwo usługi na wysokim poziomie. 

Czy znasz te problemy z wymianą korespondencji z urzędami? 

Tradycyjny korespondencja z urzędami może wywoływać pewne komplikacje. Na ratunek przychodzi system V-Desk.

Połączenie platformy e-Doręczenie z systemem V-Desk sprawi, że zdecydowana większość czynności przeniesie się do chmury.  

Przy współpracy V-Desk z systemem e-Doręczenia możliwe jest wypełnianie druków zleceń za pomocą elektronicznego obiegu dokumentów. 

Platforma e-Doręczenia nie wymaga żadnych wizyt na poczcie celem wysłania lub odebrania listu. Wszystko dzieje się w systemie V-Desk.

Chcesz wiedzieć więcej o wdrożeniu systemu e-Doręczeń w Polsce?
Pobierz ebooka „e-Doręczenia czyli nowe obowiązki przedsiębiorców”

Zastosowanie V-Desk w komunikacji z urzędem

Harmonogram prac nad usługą e-Doręczeń 

Połowa 2021 – wprowadzenie ustawy o doręczeniach  

01.10.2024 – wprowadzenie rozwiązań technicznych umożliwiających stosowanie e-doręczeń; administracja publiczna, urzędy centralne zaczynają posługiwać się e-doręczeniami  

01.01.2025– większość firm będzie musiała posiadać adres do bezpiecznej komunikacji z urzędami w ramach e-Doręczeń 

01.10.2029 – wszystkie podmioty publiczne, jednostki samorządu terytorialnego, a także sądy będą musiały prowadzić korespondencję urzędową poprzez e-Doręczenia. 

Daty obowiązujące przedsiębiorców 

01.10.2024 – podmioty niepubliczne wpisywane do KRS od 30 grudnia 2023 roku 

01.01.2025 – podmioty niepubliczne wpisane do KRS przed 30 grudnia 2023 roku 

01.01.2025 – podmioty niepubliczne składające wniosek o wpis do CEIDG po 31 grudnia 2023 roku  

01.10.2026 – podmioty niepubliczne wpisane do CEIDG przed 31 grudnia 2023 roku, jeśli nie zmieniły nic w CEIDG od 30 września 2025 roku do dnia 30 września 2026 roku 

e-Doręczenia w V-Desk i V-Desk GA 

Moduł e-Doręczenia jest dodatkiem do modułu Korespondencja i jest dostępny w obu modelach wdrożenia systemu V-Desk. Można go skonfigurować w dedykowanej wersji systemu V-Desk oraz wybrać spośród gotowych procesów V-Desk GA. 

Nasi klienci mówią o V-Desku

Platforma e-Doręczenia – FAQ 

Ścieżka elektroniczna rejestrowanej korespondencji w niedalekiej przyszłości będzie obowiązkowa dla wszystkich przedsiębiorców. 

By korzystać z tej platformy konieczne jest utworzenie właściwego adresu e-doręczeń, który zostanie zarejestrowany w ministerialnej bazie.

Istotne jest dostosowanie do integracji z funkcjonującym obiegiem korespondencji czy rejestrem pism. Zintegrowanie w jednym środowisku systemu V-Desk i platformy e-Doręczenia zapewnia wygodę i bezpieczeństwo usługi na wysokim poziomie. 

Dla komunikacji pomiędzy podmiotami i osobami fizycznymi uruchomiono usługę Q-Doręczeń. Korzystają z niej podmioty niepubliczne, które wcześniej aktywowały usługę zakładając specjalną skrzynkę i adres e-Doręczeń.