cs bmw img 03

BMW Dynamic Motors

Cel wdrożenia: ustandaryzowanie i automatyzacja procesów z jednoczesną eliminacja obiegu papieru

Rozwiązanie: elektroniczny system obiegu dokumentów V-Desk w zakresie procesowania faktur wraz z integracją do systemu księgowego, korespondencji przychodzącej i wychodzącej, procesowanie limitów kredytowych, zamówień, formularze nowych dostawców.

BMW Dynamic Motors to luksusowe marki pojazdów klasy premium. Z bogatej oferty dealera, wymagający Klienci mogą wybierać od nowych czy używanych samochodów i jednośladów marki BMW poprzez wysokospecjalistyczny, gwarantujący doskonałą jakość serwis, aż po nowo otwarte centrum lakiernictwa.

Firma sukcesywnie rozrosła się na przestrzeni ostatnich lat, otwierając kolejne nowe lokalizacje. Obecnie na terenie 2 województw, mazowieckiego i pomorskiego, funkcjonują 4 salony.Cała załoga Dynamic Motors dokłada wszelkich starań, aby spełniać najwyższe standardy jakości obsługi oraz, aby każdy klient był bardzo zadowolony z wizyty w salonie. Filozofia pracy zespołu zakłada, że każdy odwiedzający jest w Dynamic Motors Gościem.

Wysoko postawiona poprzeczka to nieustanne podnoszenie standardów pracy w tym sięgania po nowe rozwiązania, również z zakresu cyfrowych technologii. Wspólnie z Primesoft Polska w BMW Dynamic Motors wyznaczono więc obszary, od których rozpoczęto cyfryzację przedsiębiorstwa, celem optymalizacji i zwiększenia efektywności obsługi.

cs bmw img 04

„Nasza współpraca z firmą Primesoft Polska rozpoczęta w 2021 roku zakładała wprowadzenie rozwiązań mających na celu pełną cyfryzację w zakresie zarządzania procesami biznesowymi.”

Prezes Zarządu

Grażyna Jaworska

Wyzwanie, analiza i podjęte działania

Wskazano obszary, które wiązały się z powtarzalnością czynności manualnych, wymagały bardzo dobrej organizacji pracy oraz były kosztowne z uwagi na czasochłonność, dodatkowo praca w nich wiązała się z koniecznością generowania papierowych wydruków.

Wyzwaniem przed jakim stanęliśmy było wprowadzić automatyzację wybranych procesów, usprawnić przepływ dokumentów i informacji pomiędzy rozproszonymi lokalizacjami, eliminując lub znacznie ograniczając obieg papieru. Realizacja tych założeń mogła zostać spełniona poprzez zastosowanie elektronicznego obiegu dokumentów dla kilku procesów.

cs bmw img 02

Wprowadzone rozwiązania

Podjęliśmy więc działania w kierunku implementacji dedykowanego rozwiązania. W efekcie skonfigurowano i wdrożono w firmie platformę V-Desk, obsługującą kilka procesów. Cyfrowe obiegi wprowadzone zostały dla następujących obszarów:

  • obieg faktur wraz z integracją do systemu księgowego
  • obieg korespondencji
  • procesy limitów kredytowych
  • proces zamówień
  • formularze nowych dostawców

Wszystkie moduły systemu są zintegrowane z systemami dziedzinowymi ERP i obsługują procesy obiegu dokumentów, a także posiadają elektroniczne archiwum dokumentów.

Faktury i zamówienia

Miesięcznie w organizacji przetwarzanych jest około 1000 faktur. W systemie V-Desk, dokumenty przechodzą ścieżkę od rejestracji, opisu i dekretacji poprzez ich akceptację zgodnie z nadaną i ustaloną podczas analizy hierarchią uprawnień. Integracja z systemem Optima umożliwia przekazywanie już przeprocesowanych dokumentów do płatności w systemie finansowo-księgowym. Wszystko odbywa się w sposób zautomatyzowany, minimalizując udział czynnika ludzkiego.

System umożliwia również kompleksową realizację zamówień, który to moduł w powiązaniu z fakturami daje pełną kontrolę nad wydatkami. Zamówienia realizowane w systemie są na bieżąco weryfikowane i akceptowane, a uwzględniona wartość zamówienia może być kontrolowana względem faktury. Funkcjonalności systemu pozwalają przeliczać i pilnować wartości zamówienia i faktury, a w momencie gdy faktura nie jest w pełni rozpisana pracownik otrzymuje odpowiedni komunikat.

Ponadto, system posiada rozbudowane opcje wyszukiwania pozwalające na sprawne pozyskiwanie niezbędnych informacji, np. wyszukiwania faktur w powiazaniu z zamówieniem.

Korespondencja

Obsługa korespondencji przychodzącej odbywa się w systemie w sposób elektroniczny. System zapewnia kontrolę nad właściwym obiegiem dokumentów przychodzących obsługuje również korespondencje wychodząca.

Formularze dostawców

W działalność firmy wpisana jest współpraca z wieloma kontrahentami. W systemie V-Desk formularze nowego dostawcy procesowane są sprawniej i szybciej ,pozwalając na podjęcie decyzji o dalszej współpracy z danym kontrahentem. Na jednym z niezbędnych etapów procesu wykorzystana została integracja z rządowym wykazem czynnych płatników VAT. Pozwala ona na weryfikację podmiotu w wykazie i odbywa się automatycznie, optymalizując przebieg pracy.

Przechowywanie dokumentów to odpowiednio zorganizowana i przeprowadzona archiwizacja. Wprowadziliśmy więc rozwiązania pozwalające archiwizować dokumenty cyfrowe w odpowiednich repozytoriach dostępnych ze wszystkich lokalizacji.

cs bmw img 01

„System V-Desk to rozwiązanie elastyczne i bogate funkcjonalnie. Jego implementacja dała spółce wiele korzyści.”

Dyrektor finansowy

Agnieszka Pawłowska

Korzyści z wdrożonych rozwiązań

Wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów przyniosło optymalizację i zwiększyło efektywność procesów. Zauważalne korzyści to przede wszystkim:

  • sprawny przepływ informacji,
  • dokumenty są akceptowane na czas, bez niepotrzebnych przestojów,
  • transparentność procesów oznacza większą kontrolę procesów oraz szybką weryfikację, kto odpowiedzialny jest w procesie za zadanie,
  • zniwelowanie ograniczeń wynikających z użycia w obiegu papieru,
  • stworzenie cyfrowych archiwów,
  • dostępność do informacji osób decyzyjnych – tworzenie i generowanie raportów.

    Skąd sie o nas dowiedziałaś/łeś?